زائران و مجاوران امام رضا(ع) که از گوشه و کنار ایران اسلامی خود را به شهر بهشت رسانده‌اند امروز در عید بزرگ نیمه شعبان میهمان امام رضا(ع) شدند.

منتظران ظهور به حرم شمس الشموس رسیدند/ عرض تبریک عید شعبان به امام مهربانی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، در روز نیمه شعبان، زائران با دلی مشتاق  و زمزمه «رضا رضا» و دیدگانی مملو از اشک شوق وارد حرم امام مهربانی‎‌ها شدند.در این فرخنده میلاد به چشمان تک‌تک  زوار و مجاوران که نگاه می‌کنی صحنه‌های جذابی را می‌بینی.

در این عید بزرگ نخستین دیدار زوار با گنبد طلای آقا، سلام‌های طولانی زائران، گوشه ایستادن برای وداع، گریه‌های شوق، همه و همه  حالت را خوب می‌کند.

 ایستادن‌ها در صحن و سراهایی که سراسر چراغانی و آذین‌بندی شده است، آرام و قرار را از دلت می‌گیرد و زیباترین خاطره‌ها را در لحظات پایانی سال برایت رقم می‌زند.

چقدر زیباست که گوشه‌ای آرام بنشینی و دل به دل زائران بدهی، مثلاًً دیدن کودکی که دست مادرش را رها می‌کند و می‌خواهد زودتر به حرم برود ناخودآگاه لبخند را مهمان لبانت می‌کند.

نگاه کردن به چشمان ملتمس زائرانی که به‌ صورت کاروانی برای زیارت در نیمه شعبان ثانیه ثانیه را اشک ریخته اند، شور و شعفی وصف ناپذیر را به دلت روانه می‌کند.

دیدن و شنیدن گریه‌های مادری که فرزندش بیمار است و کادر درمان او را جواب کردند و تنها کاری که می‌تواند انجام دهد خرید یک بلیت یک‌طرفه به حرم بوده و حالا پای رفتن به داخل ندارد، هم ناخودآگاه اشک را روانه چشمانت می‌کند.

دیدن خنده‌های عروس و دامادهایی که آمده‌اند حرم زندگی‌شان را کنار امام رضا(ع) شروع کنند؛ در این میلاد فرخنده چقدر  جذاب است. گشتن در رواق‌ها، ایستادن کنار صحن‌ها، دیدن مناجات‌خوانی گروهی،گریه‌های طولانی و نگاه به گنبد طلای آقا همه و همه جذبه زیارت امام رضا در جشن نیمه شعبان است، که تو را هر ثانیه عاشق تر می‌کند.

نیمه شعبان که می‌رسد حتی از تک تک خیابان‎‌های منتهی به حرم  نوای ملکوتی «رضا رضا» به گوش می‎رسد، همه جا شربت و شیرینی پخش می‎کنند.

در جشن میلاد آقا امام زمان(عج)، چندین هزار خادم در این‌ روز فرخنده لباس نوکری بر تن کرده تا به زائران حضرت شمس‌الشموس خدمت کنند و از سوی دیگر شبکه‎‌های رسانه ملی و جهانی به صورت زنده در حال انعکاس حال و هوای با صفای حرم امام مهربانی‌‎ها هستند تا این صحنه‎های شادی و معنوی را برای جهانیان به نمایش بگذارند.

اینجا مشهدالرضا و بهشت ایرانیان است که در نیمه شعبان  مملو از عاشقان و ارادتمندان به ساحت پاک خاندان پیامبر اعظم(ص) است، تمام صحن‌ها، به‌ویژه صحن انقلاب اسلامی همزمان با میلاد فرخنده امام زمان(عج)، هنگام نواختن نوای نقاره‎خانه شور و حال غیر قابل توصیفی پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.